tisdag 7 augusti 2007

Hemma från semestern....

har vi varit några dagar nu. Men jag har inte haft tid att uppdatera bloggen än! Men nu hade jag en liten stund över innan frukost här på jobb så då passar jag på.

Det var skönt att vara ledig några dagar, fast vädret kunde ju ha varit lite bättre. Solen tittade fram korta stunder under veckan men absolut övervägande moln och regn. Det var väl inte förrns på lördagen när vi skulle hem som det var riktigt fint redan på morgonkvisten... Men det var väl lite vad jag hade räknat med, optimist som man är *not*
Men stugan vi hade hyrt var vi jättenöjda med!!! Jag, Janne och Filip låg i själva "huvudstugan" (som ligger till vänster i bild) och Jessica och hennes kompis Tessan låg i gäststugan som låg ända nere vid vattnet! Bilden ni ser är tagen under en roddtur på sjön :o)
Eftersom vädret inte direkt tillät sol och bad på stränder, så vart det utforskning av omgivande städer som gällde. Båstad, Ängelholm, Halmstad och Laholm. I flera av dessa finns det då också scrapbutiker ;o) Så plånboken var ju inte större när vi kom hem.... Men en massa nya grejor fick jag med mig istället :o)))

På bilden nedan kan ni se Fille på en öde strand i Tylösand. Solen sken förvisso men det blåste iskallt... Jag satt invirad i handdukar över kläderna.

Så allt som allt är jag väl ganska nöjd med vår vecka i Halland/Skåne. Men det ska bli skönt att komma iväg till Egypten den 17 september. Där blir det garanterat sol!!!!

Hoppas det blir någon tid över att scrappa ikväll. Är så sugen, men det hinns knappt med!!

//Ewonne

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut! Bull med vädret men det var tur att de fanns shopping i alla fall:) tur att vi ska iväg sen til värmen! Längtar som fan. Ha det bäst o hälsa Fille att moster älskar honom. Stor kram........