onsdag 22 augusti 2007

Liten har blivit stor!

Lille Fille har börjat högstadiet idag och har "bara" 6 år kvar i skolan (hans egna ord :o).
Det är inte klokt vad tiden går. Tycker att det var igår vi flyttade till Katrineholm och då gick han i ettan. Men tiden rinner som sagt iväg fortare än man vill. Han tyckte iaf att det var roligt att börja ny skola och få eget skåp *ler*. Känner väl sig stor nu! Men det kan han väl få göra. Har lovat honom att åka ut till Vingåker Factory Outlet nu på söndag och köpa lite nya kläder, det är en annan klädstil som gäller när man börjar "storskola".

Fick hem mina lunch-pails idag som jag köpte av Zarah, men jag tänker inte lägga ut nåt foto på dem i bloggen eftersom någon av dem antagligen ska bli en julklapp. Men ni kan tro att jag klappat på dem mycket ikväll. Nu ska jag bara bli färdig att göra nånting av dem ;o)

Ikväll har det inte heller blivit mycket pysslat. Ett litet kort lyckades jag klämma ur mig. Jag bara måste ta mig i kragen och göra lite LO:s också.

Inspiration till kortet har jag hämtat lite överallt.

Nä nu är det snart läggdags för min del! Är sanslöst trött på morgnarna när jag ska gå upp att jag ligger kvar i sängen alldeles för länge och får stressa som en tok för att komma i tid till jobb!
Men vi ses alldeles snart igen!
Förhoppningsvis kommer min sill i morgon ;o)
Kram Ewonne

4 kommentarer:

Emma sa...

Fint höstigt kort!

Anita Hagen sa...

Hei Ewonne (utrolig flott navn forresten).

Takk for at du lag igjen så hyggelig hilsen i bloggen min, sånn at jeg fant din side. Har kikket litt rundt her, og må si at du er utrolig flink. Her var det mye flott å se på. Det siste kortet du har laget er jo bare så skjønt da. Nydelig!

Klem Anita

Anonym sa...

Vår "lilleman" har också börjat högstadiet idag (Södra skolan)och precis som din son blivit lovad nya jeans i helgen på Factory Outlet...och jag vet att det kommar ta en hel evighet innan han har provat färdig för han är såååå kräsen. Jag får väl fika under tiden
//Anna, Katrineholm

Petraso sa...

Älskar ur hon sitter på tråden...... min grabb började mellanstadtiet det är hemskt nog..... fy va dom växer fort!