söndag 28 juni 2009

Vatten har en stor roll i ditt liv!





Du bor vid vattnet, semestrarna ska spenderas vid vattnet, igår var vi och tittade på en sommarstuga som låg på en ö, precis vid vattnet. Där det finns vatten där hittar man dig!

Stugan vi tittade på igår, var alldeles för mycket av ett renoveringsobjekt för att köpas, men annars var det ett superläge, en liten ö, där det endast bor två familjer. En arrendetomt förvisso men det verkade vara justa villkor. I köpet ingick det en bryggbåt, den hade det varit häftigt att ha kräftskiva och andra tillställningar på :) och så ingick det en vanlig plastbåt också! Nu var det ju förvisso utedass på detta objektet, men t o m jag tyckte det var helt ok när man väl fick se det på riktigt och det vill inte säga lite det!!!! Men det kommer inte att bli något köp nu!

Denna veckan har det stått ganska stilla på vågen, inte för att jag har misskött mig på något vis, men det är den tiden i månaden och då samlar jag alltid på mig vätska, så vågen visade endast på -0,1 kg!
Sen känns det som om att man inte gör något annat än äter, när man följer GI! Tycker jag står i köket och lagar mat och diskar för jämnan! Och just dessa dagarna är det inte roligt, då köket ligger i söderläge och det är riktigt hett därute, samtidigt som man står vid spisen, blä!
Men middagen idag blir en sallad som vi äter ute, det blir väl en räksallad på Maistro eller nåt! Finns inte så mycket att välja på här i lilla K-holm.

Igår innan vi skulle kika på stugan så åkte vi till Sparreholm för att besöka en Scrapbutik. Det är Altheas mix som ligger i ägarens garage! En liten söt butik med ett bra sortiment av grejor! Gick därifrån med en påse med lite gott och blandat!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag och Janne gå ner till Djulö café och ta en kaffe och njuta av utsikten! Det blir väl en promenad på 1½ timme tur och retur, fast det känns som om det kommer att bli varmt!

8 kommentarer:

Sara sa...

Det låter underbart! Snygg lo!

Pia sa...

flot og stemnings fyldt layout

Nilla sa...

Låter som du är busy i sommarvärmen! Lycka till med hus köp! Vi hittade vårt svenska sommarparadis för många år sen, på västkusten! Snygg LO! Kram Nilla

Rosemary sa...

Welcome to the Design Team, Ewonnes

Stop by my blog and pick up your "One Lovely Blog Award"!!

Anonym sa...

Euwonne this is a beautiful LO...TFS
`Congratulations` on the DT ..
Your creations are `beautiful`
Have a lovely Day :)TFI:) xxx

Bettan sa...

Vilken superhärlig layout! Gillar det gröna du har som strån, blev jättesnyggt!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Otroligt vacker!

Yvonne Hagane sa...

Du lager så nydelige LO`er! Du er et talent!!