onsdag 17 oktober 2007

Pust!!!! Sigh!!!!

Onsdag och halva veckan har gått! Har en irriterande ögoninflammation som inte vill gå över och ögat kliar och rinner konstant, inte kul alls. Roligare är det väl då att det inte är mer än 10 dagar kvar tills mässan i Karlstad :o)))) Ser verkligen fram emot att få gå på den!!!

Wednesday and half the week is done! I have an annoying eye infection that won't go away. It itches and is totally red and tears are running all the time!
Something that is more fun is that it's only 10 days left until a stamp trade fair that I'm going to and I'm so looking forward to it :o))))

Det är några som frågat om Halloween kortet i förra inlägget, och svaret är då att Spökslottet är utskuret med sillen. Hittade en perfekt mall till det på Ukscrappers.com
Har ju då gjort några kort också faktiskt!!! Först ut idag blir ett kram kort!

Some of you have asked about the haunted house on my Halloween card, and the answer to that is that I've cut it out with my Silhouette. Found a perfect house on Ukscrappers.com
Have made some card as well actually ;o). First one today is a hug-card (Kram=hug)

Vet inte var stämpeln kommer ifrån men om någon annan vet får ni gärna hojta till!
Don't know what brand the stamp is, but if anyone else know, please let me know!

Nästa kort är ett fars dag kort! Jag har liftat någon ganska rejält, men problemet är att jag inte hittar tillbaka till vem det är!!! Sparade bilden på datorn och hittar inte den bloggen som jag ursprungligen såg den i!! Men tack för inspirationen vem du nu är!!!
Next card is a fathers day card (Fars Dag=Fathers day). I have lifted someone pretty heavily but can't remember who right now! But thank you, whom ever you are!!!!
(Fathers day is in november in Sweden) Magnolias Tuffe Edwin har jag använt här!
I've used Magnolias Tuffe Edwin for this one!

Och till sist ett kort om man vill bjuda någon på mat!
And at last a card if you'd like to invite someone to dinner or lunch or something. (Käk=food) Här har jag använt hÄngel kockan, höstskylt från Magnolia och chilina vet jag inte märket på!
The Chef is from hÄnglar, the sign from Magnolia and don't know the brand of the peppers!!!

Tack så jättemycket alla som kommenterar och läser här i bloggen, jag blir så väldigt glad när jag läser dem!!!
Thank you everyone who reads and comments here. It makes me very happy to read them!!!
//Ewonne

21 kommentarer:

Joy for Health sa...

Vilka grymt coola kort du har gjort! De är ju verkligen skitsnygga!

Marlou McAlees sa...

oh, such gorgeous cards, thank you so much for kind comments on my blog, thanks for visiting. I love Tilda stamps, they are becoming popular in UK. :)

Unknown sa...

I JUST LOVE THE ELVIS CARD!ITS ADORABLE!

Anonym sa...

Trist med ögoninflammation, hoppas att det går över snart!
Så du ska på mässa. Blir inte alls avis;) Det är såå himla kul.
Tre kanonfina kort. Dom är så fiffigt komibinerade och så härligt färglagda. Blev speciellt förtjust i det översta.
Ha en fortsatt bra vecka och krya på dig.
Kram/Gunilla

elin sa...

Hei hei. Titter innom for å helsa på. Oioioi så mange kjempefine og herlige kort du har laget.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

oj vad mycket fint du lagt in sen jag var här inne sist!!!
Trist med ögoninflammation, hoppas det går över snart!
Härligt med mässa, har själv bara varit på en (Gbg nu i höst) men hoppas jag kommer iväg på fler!
*kram*

Turid Mari sa...

Takk for koselig hilsen på min blogg =)
Her har du laga masse fint =)
Kanskje det e ok at æ legg til en link te din side på min blogg sånn at æ kan komme inn å snike ijænn?! =)

My Paper World sa...

I love your cards! They are so cute!

Aud sa...

Oj, så flink du er til å lage mange kort på en dag! Kjempefine er de også, allesammen! :o)

maxell sa...

Usch. Ögoninfektion hade jag förra veckan å den här veckan bröt värsta förkylningen ut. Hoppas du slipper den i alla fall...

Elviskortet är superduper. Du har målat till Edwin som en söt kopia av Elvis - fast vad sjunger han med? ;) Skivorna runt omkring med vita detaljer och "nitarna" samt noterna och notränderna gör det välkomponerat och snyggt. Samtidigt känns det som att det här borde kunna bli ett raggar- och/eller rockerskort som heter duga.

Karin sa...

Wow, vilka fina kort. Fars dags kortet är verkligen kanon och sedan gillar jag den där chilistämpeln!!!

Cattis sa...

Du gör superfina kort!!!! Och halloween kortet var urläckert!

Kramis!




http://kathis.blogg.se/

Elisabeth sa...

ååååå du er så flink ewonne. De var kjempe nydelige alle tre. det farsdagskortet var jo bare så utrolig stilig;)
ha en fin lørdag
klem fra elisabeth

*Arwen* sa...

Your cards are all so adorable - I love Elvis :)

Lia sa...

what a nice cards you made

Daan sa...

Hi Ewonne

Thanks for your comment on my blog. I really like your cards.

Hugs

Daan

Inger Marie sa...

Nydelige kort igjen, det Elvis kortet var jo knall stilig!!
Flotte farger og sammensetning på alle 3 kortene.

Ha en fin søndag!!

Go klem

TesaB sa...

Vilka härliga kort! Jättefina allihop, men som matmänniska av mått är jag helförälskad i din matlagningshÄngel. Tänker definitivt skaffa mina första hÄnglar på mässan nästa helg!!!

Anonym sa...

oooh!! Vilka läckra kort du gjort!!
Alla 3 var supersöta!! =)
Jag har samma bekymmer ibland, att jag fått inspiration från ett kort men tyvärr så har jag missat å skriva ner personen som gjort kortet..men det brukar ju vara ok så länge man skriver att man liftat det! =)
Hoppas du haft en bra helg!
Kram petra

Lotta sa...

Jättefina kort. Nallekortet var ju bara så himla sött. Hoppas att din ögoninflamation snart går över helt.
Kram

Made from Heart sa...

Hej! surfade runt lite bland alla ni duktiga "cardmakers"... och hittade in till din sida och fann ett kort som jag har ritat stämpeln till ditt"kram" kort med de två björnarna. Den säljs av inkywings stämplar. Blev glad att se att nån gjort så fint med min bild...:o)
Gott nytt år 2009!!! Kramar från Pia i Finland