tisdag 1 januari 2008

God fortsättning....

på 2008!!!!

Herre Jisses vad tiden går fort!!!
Nyårsafton var en lugn tillställning här hemma. Det var jag, Janne och Filip som firade i lugn och ro. Allting blev väl inte som tänkt... Vi hade bestämt oss för att hämta hem god mat från den grekiska restaurangen Rhodos här i stan, men smarte jag hade då inte tänkt på att kolla upp om det över huvud taget var öppet på nyår. Så det blev lite av en överraskning när jag ringde dit för att beställa och fick höra att det var stängt!!!! Tydligen inte så många som går ut och äter på nyår här i stan. I stället blev det en Big Tasty meny från McDonalds :o) Som sagt inte riktigt som planerat. Men senare på kvällen åt vi god ostbricka och räkor och kräftstjärtar som ändå var lite festligt. Nu har jag iaf lärt mig att kolla upp lite i förväg och inte ta allting för givet! *ler*

Lite smällande blev det på kvällen, hade köpt ett lite mindre paket med raketer, för det är bland det bästa Fille vet. Jag försökte ta bilder med min nya kamera på fyrverkerierna och jag vet nu att ett stativ är ett måste, det var nämligen inte allt för många bilder som är användbara!
Försökte ställa in kameran efter tips jag läst på ett Canon-forum jag är medlem på. Så någon OK bild blev det väl men stativ är ett måste till nästa nyårsafton!
Sen så har jag faktiskt pysslat en massa på senare tid. Men albumet och canvaserna som jag gav bort i julklapp glömde jag bort att scanna/fota så de kommer jag inte att kunna visa, däremot har jag gjort två mindre canvaser som jag ska försöka få upp så snart jag kan. Har måååånga ideér just nu, ska bara försöka få ner dem på papper också!

Ha det gott!
//Ewonne

1 kommentar:

Articsisters sa...

Vi behövde stämplar inför ett scrapprojekt som handlade om Sveriges vilda djur. Det resulterade i att vi tog fram lite stämplar och nu säljer vi dem vidare till er som har jägare i familjen, barn som är inresserade av djurspår eller någon som ser en möjlighet att göra ett snyggt kort med spår på.

Välkommen att titta in på vår blog.

Lena & Lisbet