lördag 15 december 2007

Är det konstigt?????

....att man inte inspireras när pysselplatsen ser ut så här????

Så här har det i princip sett ut sedan Stämpelstafetten tog slut... Grejer överallt och jag har cirka 1 kvadratdecimeter att pyssla på *suckar*. Så varför städar jag då inte, undrar ni säkert? Ja, vart ska jag göra av allting??? Hela golvet bredvid som inte syns på bilden är också överbelamrat med pysselsaker och jag har helt enkelt ingenstans att göra av det känns det som. Kanske är det bara bättre organisation som behövs, för inte hittar man något heller!!! Så om någon städgalen, organiserad människa är i närheten av Katrineholm så är ni välkomna att komma hit och försöka få rätt på det! Jag bjuder på något gott som tack *ler*.

Men jag har fått gjort klart (nästan) albumet till mormor iaf. Saknas bara en LO nu. Jag har gjort albumet i 8x8 så att det skulle gå liiiite fortare. Första gången som jag har arbetat med det formatet. Det var ganska kul och det gick fort! Nu har jag hållt dem lite renare och enklare men jag kan inte lägga upp något nu, inte för att jag tror att mormor brukar vara inne och läsa, men man vet ju aldrig!!

I fredags fick jag ett litet paket från MHV-swappen på pyssel.net och vart helt bedårande glad. Jag fick en HoneyBee sax (som jag hade önskat mig) och tillhörande pincett. Pincetten hade jag aldrig hört talas om, men min hemliga vän ska ha jättetack, för pysslandet blir så mycket smidigare med detta helt fantastiska redskap. Superbra är den, t o m magnetisk upptäckte jag när jag skulle fiska upp några små och annars pilliga brads :o)


Ikväll har jag också skrivit alla julkort. Egengjorda till alla blir det. Har t o m en trave kort över. Har gjort så det räcker till nästa år också tror jag.... Så nu ska de bara läggas på låddan!

//Ewonne

7 kommentarer:

TesaB sa...

He hehe - välkommen in i kaosvärlden! Sådär ser det ut jämt hos mig, ja förutom 10 minuter efter att jag städat. Fast det är klart - är man inte van så... Ska bli jättekul att få se albumet sen efter jul!

netha sa...

Ja du stämpelstafetten gjorde ju sitt till, till min kaos, fast jag kan ju itne bara skylla på den, jösses, jag behöver hela julhelgen på att städa hos mig.
Den där saxen har jag och den är verkligen bra, kanske skall man satsa på pincetten med, det låter ju praktiskt med lite magnetiskt på den.
Ha en go vecka
kramis

Maria sa...

Precis sådär ser det ut hemma hos mig med - även golvet exakt som du beskriver det! Ska jag komma över och hjälpa dig så åker vi hem till mig och röjer sen? Hojta till om du får några snilleblixtar eller bara allmän städiver som jag kan haka på! ;-)

Jag har nog sagt det på forumet men grattis till vinsten i stafetten! Du gjorde många ruskigt snygga kort - jag är lite förvirrad men jag TROR jag röstade på fler av dem! *fnittrar lite*

Lisbet sa...

Tar mig en liten blogrunda eftersom jag inte vet om det blir någon före jul. Tack för alla fina layouter, kort och skapelser som du visat upp under året. Jag har blivit så inspirerad. Försök nu att ta ner tempot och riktigt njuta av sista advent och sedan julen.

God jul

Anonym sa...

Ha ha! Det syns ju att du har skapat ialla fall! :)

Kram
Mette

Lotta sa...

Har också denna lilla söta sax den är så himla bra.
Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt scrappår.
Kramar

Anonym sa...

god jul på dig!

Va taskigt lägga ut en bild på MITT pyssel bord;) kan ju inte ens skylla på staffeten.... har så ont om plats och så benägen att stöcka till