fredag 5 oktober 2007

Tack och lov....

att det är helg igen!!! Det är en av fördelarna med att jobba, att man verkligen njuter av att helgen är här. När man gick arbetslös var alla dagarna likadana kändes det som, enda anledningen till att man märkte att det var helg var ju då att ungarna var hemma från skolan! Men nu märker man verkligen av att det är helg igen och det är ju bara sååååå skönt!
Skulle vilja ha en bil nu. Riktigt jäkla gärna vill jag det. Det finns flera anledningar till det.
1. Jag skulle kunna sova en halvtimme längre på morgonen!
2. Jag skulle inte ha så förbenat ont i ryggen varje morgon när jag kommer fram till jobb! Det går förvisso över hyfsat fort när jag väl får sätta mig ner, men halva vägen till jobb gör helvetiskt ont!!!
3. Jag skulle inte frysa så jäkla mycket på morgonen!

Men det tar väl ett tag till innan det blir nån bil till mig, ska få överta Jannes när han köper ny men det är väl minst ett halvår kvar innan det händer, alltså alldeles lagom till mitt vik tar slut och jag egentligen inte behöver någon!

Satte mig igår och skulle leta fram lite julpapper ifrån mappvagnen. Det gick bra, hittade en massa julpapper som jag inte visste att jag hade MEN.... nu ligger det flera hundratals mönstrade papper på skrivbordet eftersom jag inte vill stoppa tillbaka dem utan att ha sorterat dem först. Problemet är då bara att jag inte riktigt vet hur jag ska sortera dem! Ska det vara efter färg, mönster, tillverkare eller vad???
Upptäckte iaf att jag inte kommer att behöva köpa mönstrade papper på ett tag nu, måste göra mig av med lite av de jag redan har!!! Endast cardstock får köpas in, där är förrådet mycket mindre!

Nu är det strax dags för oss att åka och hämta Fille på badhuset. Vi var nere med honom innan och köpte ett årskort till honom på badet, det kostade inte mer än 750 kr vilket jag tyckte var riktigt billigt!!!

Ska försöka hinna med och pyssla lite också, målade lite stämpelmotiv härom kvällen så nu ska det göras julkort! Får se vad jag får ihop :o)

Ha en trevlig helg!
//Ewonne

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har :)
Grattis till vinsten i min blogg :) Har pmat dig på scrappiz, hör av dig om adress så kommer pärlorna på posten :)

Katarina